• 02133116556-09122465998

آخرین اخبار

nn2.jpg

اولویت آلمانی‌ها فروش تجهیزات مورد نیاز صنعتگران ایرانی است
فرصــت‌های پسابرجام به‌تدریج در عرصه‌های مختلف در حال رخ نمودن است و در عرصه صنعت بعد از رفت‌وآمد مسئولان دولتی اروپایی حالا نوبت بخش خصوصی آنها رسیده که بازار ایران را برای فعالیت ارزیابی کند.

کارل شافر، مدیرعامل اتحادیه ماشین ابزار و ماشین‌سازان آلمان (VDW) در نشست خبری سمپوزیوم AMB IRAN در پاسخ به پرسش «کسب‌وکار» مبنی بر اولویت اصلی آلمانی‌ها از برگزاری این همایش و نمایشگاه گفت: رابطه شرکت‌های آلمانی و ایرانی به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم دچار وقفه طولانی بوده و نخستین هدف ما ارزیابی بازار ایران برای فروش تجهیزات، ماشین‌ابزار و ماشین‌آلات صنعتی به طرف‌های ایرانی است. می‌دانیم که در حال حاضر چین سهم مناسبی در بازار ایران دارد و حضور مجدد ما در این بازار نیازمند زمینه‌سازی و آشنایی بیشتر ما با نیازها و ظرفیت‌های صنعتگران ایرانی است. وی ابراز امیدواری کرد این رخداد بستری برای فروش ماشین‌آلات مورد نیاز صنایع ایران فراهم کند و در مرحله بعد می‌توان برای همکاری‌های پایدارتر از قبیل انتقال فناوری و صادرات ماشین‌ابزار و تولیدات مشترک به کشورهای همسایه ایران نیز برنامه‌ریزی کرد. در ادامه این نشست برنارد مولر قائم مقام شرکت MESSE STUTGART، این شرکت را بزرگ‌ترین شرکت نمایشگاهی آلمان با سهم بازار 70 درصدی در این کشور معرفی کرد و افزود: ما با کمک شرکت (VDW) و همکاری طرف ایرانی این پروژه صنعت آلمان را به ایران می‌آوریم تا زحمت صنعتگران ایرانی را برای مسافرت به آلمان کم کنیم و نیازی نباشد آنها برای تامین نیاز خود به ماشین‌ابزار مدرن این راه طولانی را طی کنند.

8c7af891dca755e6948b99a180069e7e1.gif

حاشیه قیمت به بازار خودرو بازگشت.

دولت با سیاست خود مبنی بر آزادسازی قیمت برخی خودروها، بازار را تحریک به افزایش قیمت کرده و اکنون، قیمت‌ برخی خودروها، ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان حاشیه بازار پیدا کرده و بساط دلالی پهن شده است.

 

بازار خودرو حتی در آخرین ماه فصل بهار هم گویا قصد ندارد از رکود خارج شود، این را فعالان بازار خودرو می‌گویند، یعنی پیش‌بینی‌شان این است که اتفاق خاصی با توجه به سابقه‌ای که یکی دو سالی است مشتریان در بازار برای خرید و فروش‌های خودرو رقم زده‌اند، رخ ندهد و بازار در آستانه فصل اوج‌گیری مسافرت‌های تابستانی، تکان جدی به خود ندهد.

گویا رکود در بازار خودرو دیگر برای همه یک داستان قدیمی شده است. نه خرید گسترده و استقبال شایان توجهی از سوی مردم نسبت به طرح‌های فروش خودروسازان به مناسبت‌های مختلف شکل می‌گیرد و نه دیگر، در بازار خودرو تحرکی مبنی بر خرید و فروش‌های مردم از بازار آزاد مشاهده می‌شود، همه چیز دست به دست هم داده تا رکود سرسختانه بازار خودرو، همچنان پابرجا باقی بماند. اکنون حتی بسیاری از نمایشگاههای اتومبیل نیز یکی یکی تغییر کاربری می‌دهند، برخی میوه‌فروش می‌شوند و برخی دیگر، فروشگاههای کوچک و سوپرمارکت‌ها را به عنوان حرفه جدید خود انتخاب می‌کنند.

دولت البته کمر همت بسته تا قیمت خودرو را آزاد و رقابتی کند، موضوعی که مصرف‌کنندگان چندان اعتقادی به آن ندارند و بعید هم به نظر می‌رسد که قیمت خودرو در بازار کاهش یابد، یعنی با رقابت، به سمت کاهش و واقعی شدن پیش رود، در حالیکه تجربه آزادسازی قیمت بارها و بارها در کالاهای مختلف و بازارهای متفاوت کالایی وجود داشته و به نظر هم نمی رسد قیمتی که در مورد کالایی در بازار ایران بالا رفت، به این راحتی‌ها پایین آید.




  • تهران -خیابان امیر کبیر - پاساژ کاشانی پلاک 483 كدپستي ١١٤٣٦٥٧٧٦٥
  • 021-33116556
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

موقعیت ما در نقشه

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده میکنیم. سیاست کوکی.من از کوکی ها در سایت استفاده می کنم. قبول کردن